Publikationen
2017
Halkic, B. & Arnold, P. (2017). MOCCS for refugees: Access and success in higher education?. ICERI2017 Proceedings, 1271-1280.
Zlatkin-Troitschanskaia, O., Wosnitza, M., Arnold, P., Suter, R., Happ, R., Nell-Müller, S., Brandt, S., Zay, K., Halkic, B., Marwede, L. & Ewert, M. (2017). Projekt SUCCESS: Studienerfolg und -chancen für Geflüchtete. Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie, 69(3), 552–554. doi: 10.1007/s11577-017-0471-0
Zlatkin-Troitschanskaia, O., Suter, R., Wosnitza, M., Arnold, P., Happ, R., Nell-Müller, S., Halkic, B., Ewert, M., Zay, K., Brandt, S. & Marwede, L. (2017). Neues Forschungsprojekt SUCCESS: Studienerfolg für Geflüchtete. Gesellschaft für Hochschulforschung. Abgerufen von https://www.gfhf.net/neues-forschungsprojekt-success-studienerfolg-und-studienchancen-fuer-gefluechtete/
2018
Reinhardt, F., Zlatkin-Troitschanskaia, O., Deribo, T., Happ, R. & Nell-Müller, S. (2018). Integrating refugees into higher education – the impact of a new online education program for policies and practices. Policy Reviews in Higher Education, 2(2), 198–226. doi.org/10.1080/23322969.2018.1483738
Zlatkin-Troitschanskaia, O., Happ, R., Nell-Müller, S., Deribo, T., Reinhardt, F. & Toepper, M. (2018). Successful Integration of Refugee Students in Higher Education: Insights from Entry Diagnostics in an Online Study Program. Global Education Review, 5(4), 158-181.
2019
Halkic, B. & Arnold, P. (2019). Refugees and online education: Student perspectives on need and support in the context of (online) higher education. Learning, Media and Technology. 44(3), 345-364. doi: 10.1080/17439884.2019.1640739
Halkic, B. & Arnold, P. (2019). Who sets the agenda? Supporting refugees’ pathways to higher education. CIRN Prato Community Informatics Conference Proceedings.
2020
Reinhardt, F., Zlatkin-Troitschanskaia, O., Happ, R., & Nell-Müller, S. (in review). A Multilevel Analysis of Economic Literacy among International Students – Implications for an International Assessment of Heterogeneous Vulnerable Learner Groups.
Reinhardt, F., Zlatkin-Troitschanskaia, O., Happ, R., Nell-Müller, S., & Fischer, J. (in review). Refugee Students´ Dropout Factors for Higher Education.
Reinhardt, F., Zlatkin-Troitschanskaia, O., Nell-Müller, S., Happ, R., & Deribo, T. (in review). To Fail or Succeed: The Influence of Individual Student Characteristics on Refugees´ success in Online Education. The Internet and Higher Education.
Reinhardt, F., Zlatkin-Troitschanskaia, O., Happ, R., & Nell-Müller, S. (in press). Online Technology for Promoting the Inclusion of Refugees into Higher Education – A Systematic Review of Current Approaches and Deveopments. In McAuliffe (Ed.). Handbook of Migration and Technology. Cheltenham: Edward Elgar.
Präsentationen
2017
Halkic, B. & Arnold, P. (2017): “Moocs for refugees: Access and Success in higher education?”, Conference: 10th annual International Conference of Education, Research and Innovation, DOI: 10.21125/iceri.2017.0421.
2018
Arnold P.& Halkic, B. (2018). Access to Higher Education for Refugees: What Support is Needed? EAPRIL 2018 Konferenz vom 12.-14.11.2018. Portoroz (Slovenien).
Deribo, T., Reinhardt, F., Zlatkin-Troitschanskaia, O., Happ, R. & Nell-Müller, S. (2018). Refugees inside Free Digital Learning: Effects of students’ preconditions on the hazard of dropout. Posterpräsentation auf der ZIB-Akademie am 01.08.2018. Kiel.
Halkic, B. & Arnold, P. (2018). „MOOCs for Refugees?“ Zur Bedeutung von Unterstützungsmaßnahmen im Kontext digitaler Bildungsangebote. 2. Konferenz des Netzwerks Fluchtforschung vom 02.-04.10.2018. Eichstätt-Ingolstadt (erfolgreich eingereicht, wegen Krankheit abgesagt).
Happ, R., Deribo, T., Zlatkin-Troitschanskaia, O., Suter, R., Brandt, S., Nell-Müller, S. & Reinhardt, F. (2018). Vorbildung und sprachliche Eingangsvoraussetzungen Studieninteressierter mit Fluchthintergrund. Vortrag auf der Jahrestagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF) am 15.02.2018. Basel (Schweiz).
Happ, R., Zlatkin-Troitschanskaia, O., Nell-Müller, S., Reinhardt, F. & Deribo, T. (2018). Opportunities for Integration of Refugees in Higher Education. Präsentation auf dem WERA World Congress am 04. August 2018. Kapstadt (Süd Afrika).
Happ, R., Deribo, T. & Zlatkin-Troitschanskaia, O. (2018). Vulnerable Gruppen in der Bildungssprache – Eine Betrachtung von studieninteressierten Geflüchteten sowie Studierenden mit nicht-deutscher Muttersprache. Vortrag auf der Jahrestagung der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik (BWP) am 03.09.2018. Frankfurt am Main.
Happ, R., Zlatkin-Troitschanskaia, O., Nell-Müller, S., Reinhardt, F. & Deribo, T. (2018). Integrating refugees into higher education by using a new online education program. Vortrag auf der EARLI SIG 4 Conference am 30.08.2018. Gießen.
Reinhardt, F., Deribo, T., Nell-Müller, S., Zlatkin-Troitschanskaia, O., Happ, R. (2018). Individual Preconditions among Refugee Students in Higher Education. Vortrag vor der European Educational Research Association (ECER) am 06.09.2018. Bozen (Italien).
Reinhardt, F., Deribo, T., Nell-Müller, S., Happ, R. & Zlatkin-Troitschanskaia, O. (2018). Understanding specific risk factors for drop-out among refugee students in higher education. Posterpräsentation auf dem 51. Konfress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (DGP) am 19.09.2018. Frankfurt am Main.
Reinhardt, F., Deribo, T., Nell-Müller, S., Happ, R. & Zlatkin-Troitschanskaia, O. (2018). Individual Preconditions among Refugee Students in Higher Education. Posterpräsentation auf Fachtagung IWM #LearnMap am Leibniz-Institut für Wissensmedien (IWM) am 11.10.2018. Tübingen.
Suter, R. & Brandt, S. (2018). Zusammenhang der Aktivität von Online-Studierenden in einem lernbegleitenden Online-Forum mit ihrer Lernaktivität. Vortrag auf der Jahrestagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF) am 16.02.2018. Basel.
Zlatkin-Troitschanskaia, Nell-Müller, S., Happ, R., Deribo, T., Reinhardt, F., O., Suter, R., & Brandt, S. (2018). English Language Proficiency and Educational Background among (Prospective) Refugee Students in Higher Education. American Educational Research Association (AERA), 2018 Annual Meeting. New York City (USA).
2019
Deribo, F. Reinhardt, O. Zlatkin-Troitschanskaia, R. Happ, & S. Nell-Müller (2019). Refugees as a high risk group of dropping out of Online Education. Posterpräsentation auf der American Educational Research Association (AERA) am 09.04.2018. Toronto (Kanada).
Arnold, P. & Halkic, B. (2019). Digitale Studienvorbereitung für Geflüchtete: Ergebnisse einer Untersuchung zu Unterstützungsangeboten von KIRON Open Higher Education. Präsentation im Rahmen des DZHW-Symposium „Studium gleich Integration? Integrationsdynamiken und Kompetenzen in der deutschen Hochschullandschaft am Beispiel Geflüchteter“ am 10.07.2019. Hannover.
Arnold, P. & Halkic, B. (2019). Student Support in the Context of MOOC-based Online Education for Refugees. Präsentation auf der European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI) Konferenz am 16.08.2019. Aachen.
Arnold, P. & Halkic, B (2019). Who sets the agenda? Supporting refugees’ pathways to higher education. Präsentation auf der CIRN Prato Community Informatics Conference am 08.11.2019. Prato (Italien).
Halkic, B., Arnold, P. (2019). Öffnung der Hochschulen für Geflüchtete durch Digitalisierung - Welche Unterstützung braucht es? Vortrag auf der 14. Jahrestagung der Gesellschaft für Hochschulforschung (GfHf) am 21.03.2019 in Magdeburg.
Halkic, B. & Arnold, P. (2019). Supporting refugees in (online) higher education: Between independence and interdependence. Posterpräsentation auf der Asian Conference on Education (ACE) am 01.11.2019. Tokyo (Japan).
Happ, R., Reinhardt, F., Zlatkin-Troitschanskaia, O. & Nell-Müller, S. (2019). Specific Factors for Refugees Dropping Out of an Online Study Program – A Person-Centered Approach. Präsentation auf der EARLI Konferenz am 16.08.2019. Aachen.
Happ, R., Reinhardt, F., Zlatkin-Troitschanskaia, O. & Nell-Müller, S. (2019). Personal and contextual factors affecting refugee students’ activity on the online Kiron platform. Präsentation auf der EARLI Konferenz am 13.08.2019. Aachen.
Zlatkin-Troitschanskaia, Deribo, T., Happ, R., Nell-Müller, S., Reinhardt, F. (2019). Educational background and knowledge of refugees as determinants of study success in higher education. Roundtable-Diskussion auf der American Educational Research Association (AERA) am 09.04.2018. Toronto (Kanada).